Tugev tuul ajas Viljandi järvel peetud võistlusel paate kummuli

Laupäeval, 24. augustil oli Viljandi järvel ringrajapaatide Eesti meistrivõistluste kolmas etapp. Võisteldi viies erinevas võistlusklassis ning sõitjaid oli Eestist, Lätist, Leedust ja Soomest. Paadiklasse oli viis: GT-10, GT-15, GT-30, OSY-400 ja F-125. Kokku oli erinevates võistlusklassides osalemas 30 sportlast. Viljandlaste suurim lootus oli mullu GT-15 klassis Euroopa ja maailmameistriks tulnud viljandlane Paul Richard Laur, kes oli tänavu Euroopa meistrivõistlustel kolmas.

.

Paraku läks nii, et edukam oli hoopis viljandlane Andres Virumann, kes oli kolme sõidu kokkuvõttes juunioride GT-15 klassis neljas, Paul Richard Laur pidi leppima kaheksanda kohaga. Esimene sõit nurjus noormehe sõnutsi seepärast, et ta sõitis kogemata kahe poi vahelt läbi ja pidi karistuseks sõitma ühe lisaringi, mistõttu tuli lõpetada 13. ehk viimasena. Teises sõidus pidi ta startima viimasel positsioonil ja sealtki ei tulnud head kohta. Kolmas sõit äpardus, sest paadi mootor ei käivitunud õigel hetkel ja Laur jäi stardis teistest maha. Etapi võitis Tallinna klubi poiss Kevin Sillaots, teiseks tuli sama klassi tänavune maailmameister, lätlane Ardis Slakteris ning kolmandaks jäi tallinlane Tristan Koit. Kokku oli selles võistlusklassis 15 osalejat. Et tuuleolud olid keerulised, pidi kaks Läti võistlejat esimese sõidu katkestama, sest paadid läksid kummuli. Kaheks ülejäänud sõiduks said nad masinad korda, samuti ei olnud vigastusi. Selles võistlusklassis osales kuus välismaist sõitjat. Kaks nädalat tagasi Soomes Imatral selgusid Euroopa parimad piloodid ringrajapaatide juunioride võistlusklassis GT-15, seal pälvis Kevin Sillaots hõbeda ja pronksi sai viljandlane Paul Richard Laur. Medalita viljandlased kodusel võistlusel siiski ei jäänud, sest Viljandist pärit, ent praegu Tallinnas elav ja sealse klubi all sõitev Rauno Peet oli GT-30 ehk täiskasvanute klassis kolmas. Osalejaid oli selles klassis viis.

Võistluse korraldaja Linda Elisabeth Laur möönis, et järvel valitsenud kõva tuul oli paras väljakutse, aga kokkuvõttes suudeti võistlus edukalt lõpuni viia. Ta nentis, et keeruliste tuuleolude tõttu venis võistlus kavandatust pikemaks, aga kolmes võistlusklassis said kõik kolm sõitu peetud, ainult kahes nii-öelda hüdroklassis, kus sõidetakse kõhuli, oli ainult üks sõit, sest tuul oli liiga tugev.

Tänavu oli ringrajapaatide Eesti meistrivõistlustel kolm etappi, esimene oli Tallinnas, teine osal võistlusklassidel Tallinnas ja osal Lätis. Kolme etapi kokkuvõttes võitjaks tulnute tulemused pannakse järgmise nädala algul üles Eesti veemotospordiliidu kodulehele. Linda Elisabeth Laur ütles, et oli Viljandi võistlusel peamine korraldaja, aga tal oli lisaks veel kümmekond abilist. Ta rääkis, et võib juhtuda, et võistlust korraldatakse Viljandis ka järgmisel aastal, sest huvi on suur. Näiteks leedukad tulid peale võistlust tänama ja avaldasid soovi tuleval aastal naasta. On olnud juttu ka suuremate võistluste, näiteks Põhjamaade meistrivõistluste korraldamisest.

Läti veemotospordi föderatsiooni president ning endine poliitik ja rahandusminister Atis Slakteris ütles, et Viljandi järv on sellise võistluse jaoks väga hea koht, samuti oli ta igati rahul korraldusega. „See, et tuul vahepeal trikke tegi, on selliste võistluste puhul paratamatus, millega tuleb hakkama saada,” sõnas ta. Isiklikult oli ta veel kaasa elamas oma lapselapsele, tänavusele juunioride GT-15 klassi maailmameistrile Ardis Slakterisele, kes sai nüüd Viljandis teise koha. Atis Slakteris lisas, et lätlased tulid võistlusele eestlaste palvel, et mõõduvõtt oleks konkurentsitihedam ja põnevam. Asjaolu, et GT-15 klassis oli stardis 15 paati, on tema kinnitusel kõva sõna, sest tavaliselt on neid Baltikumi võistlustel vähem. Ta lisas, et järgmisel nädalavahetusel on Läti lahtised meistrivõistlused, kuhu ta ootab omakorda eestlasi võistlema ja konkurentsi lisama.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://nordracing.ee/uus/wp-content/uploads/2019/04/header1.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 360px;}