Veemoto Euroopa meistrivõistlustelt kaks tiitlit ning üks hõbe medal

Leetu Kupiskisesse kogunesid sellel aastal esmakordselt ringrajapaatide piloodid üle Euroopa, et selgitada välja Euroopa meistrid paadiklassides GT-15, GT-30 ja OSY-400. Hoolimata Covid-19 pandeemiaga seotud piirangutest olid Kupiskisesse kohale tulnud seitsme riigi esindajad.

Noorteklassis GT-15 olid starti tulnud kuusteist pilooti. Eesti noori oli stardis kuus – Erik-Rennes Pihlak, Joonas Lember, Hendrik Arula, Paul Richard Laur, Erik Suuk ja Joonas Tristen Lootus. Lootus ja Suuk olid tegemas oma debüüti tiitlivõistlustel.

Ajasõidus näitas parimat minekut 2019 aasta Euroopa meister Hilmer Wiberg Rootsist. Eesti poistest oli parim aeg Erik-Rennes Pihlakul, kes sai ajasõidu põhjal omale viienda stardikoha Joonas Lemberi ees.

Esimeses sõidus sai parima stardi aga hoopis Nils Slakteris Lätist, kes võitis sõidu Wibergi ja leedulanna Nida Kilinskaite ees. Parima eestlasena lõpetas viiendal kohal Laur. Teises sõidus tegid aga Lember ja Laur tänu kõikunud stardifoorile valestardi ja neil võeti karistuseks 1 ring maha. See andis võimaluse Pihlakule, kes ilusa sõiduga võttis kolmanda koha.

Kolmandas sõidus üllatas kolmandalt kohalt startinud Pihlak kõiki oma tugeva stardiga ning võttes sõidust esikoha tõusis ta medalikonkurentsi. Viimases neljandas sõidus sai Pihlak jällegi hea stardi ning tervet sõitu juhtides kindlustas sellega omale GT-15 klassi Euroopa meistrivõistluste hõbemedali. Euroopa meistriks tuli Nils Slakteris ja pronks kuulus Nida Kilinskaitele.

OSY-400 klassis ei olnud tervel nädalavahetusel vastast Rene Suugile, kes võitis ajasõidu ja kõik kolm sõitu. Neljandasse sõitu tal vajadust minna ei olnud, kuna maksimum punktid olid koos. Teisele-kolmandale kohale käis tihe võistlus lätlaste ja leedulaste vahel, kus lõpuks jäid peale hõbemedali võitnud Gintaras Marcinkus ja pronksile tulnud Arvydas Dranseika Leedust.

GT-30 klassis oli stardirivis 13 paati ja Eesti sportlasi osalemas kaks – Kärol Soodla ja Marten Arula. Ajasõidu võiduga sai parima stardikoha soomlane Artu Saari. Lätlanna Laura Lakovica oli teine ja möödunud hooaja maailmameister norrakas Andre Solvang oli kolmas. Soodla oli viies ja Arula kümnes.

Esimesel ringil oli Saari veel ees aga kohe tema järel hea stardi teinud Soodla, kellel õnnestus soomlasest mööduda ja sõit võita. Teine oli Solvang ja kolmandaks tuli Saari.

Teises sõidus toimus esimeses pöördepois avarii Soodla ja Solvangi vahel mille tulemuseks pandi välja punane lipp ning sõit katkestati. Käroli paat oli viga saanud ja sõitu jätkata ei olnud võimalik. Sõidu võitis Solvang, teine oli Lakovica ja kolmas Noel Vänntinen Soomest.

Pühapäeval toimunud kolmandaks sõiduks oli Käroli paat jälle korras aga startida tuli stardirivi lõpust. Kärol tegi tubli sõidu ja lõpetas neljandal kohal. Võidu võttis Lakovica, teine oli Solvang ja kolmas oli järjekordne soomalne Sami Reinikainen.

Neljas sõit pidi otsustama kellest saab 2020 aasta Euroopa meister. Kohe stardist asus juhtima Lakovica, Solvang kannul. Kolmanda positsiooni pärast käis võistlus Reinikaineni ja Soodla vahel. Sõidu võit läks Lakovicale, teine oli Solvang ja kolmandaks tuli Soodla.

Ennem tehnilist kontrolli oli esikohal Laura Lakovica, teisel kohal Andre Solvang ja kolmandal Kärol Soodla. Tehniline kontroll kestis kaua ja mootorite mittevastavusega reeglitele said võistluselt disklahvi sõidus esikoha võitnud Lakovica ja teiseks tulnud Solvang.
Punktid arvestati ümber ning 2020 aasta GT-30 Euroopa meistriks tõusis Kärol Soodla, hõbemedal läks Sami Reinikainenile ja pronks kuulus
Arttu Saarile.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://nordracing.ee/uus/wp-content/uploads/2019/04/header1.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 360px;}