Viljandi ringrajapaadisõitja tuhises maailmameistrivõistluste hõbedale

Nädalavahetusel selgitati Tallinnas Harku järvel klassi GT-15 maailmameistreid. Viljandi Nord Racing Clubi noorim juht, 13-aastane Paul Richard Laur ­kihutas seal mööda järve hõbedale

«Võib küll öelda, et Paul oli kokkuvõttes kõige kiirema komplektiga, aga stardikiirendus jäi võitjale alla,» rääkis maailmameistrivõistluste hõbedase poisi mehaanikust isa Tõnis Laur. «Paul käis nüüd täiesti uue paadiga võistlemas. Näha oli, et kõik need mõtted, mis meil olid, olid õigesti mõeldud. Paadiehitaja pani oma hinge sinna sisse – kõik õnnestus.»

Mehaanikust isa, abitreener ja autojuht, nagu Tõnis Laur ise ennast nimetas, selgitas, et uus paat oli valminud spetsiaalselt noorsportlasele Tartu klubis. «Kuju poolest on ta samasugune nagu vana, aga sel on palju meie nägemustest ja soovidest lähtuvaid tehnilisi nüansse.»

Nõnda kimas mullune Euroopa meistrivõistluste pronksmedalist Paul Richard Laur oma uhiuue paadi roolis laupäeval peetud ajasõidus esikohale. Seejuures oli tänavu konkurente mullusest rohkem: A-finaali pääsesid 16 parimat ja viis sportlast pidid leppima sõiduga B-finaalis.

Ajasõidu tulemuste põhjal sai esimese stardikoha Paul Richard Laur. Teist aega näitas Oliver Horntvedt Norrast ja kolmas oli Oliver Martin Soomest.Võistlusklassi GT-15 maailmameistrivõistluste hõbe Paul Richard Laur (vasakul) ja kuld Oliver Horntvedt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Võistlusklassi GT-15 maailmameistrivõistluste hõbe Paul Richard Laur (vasakul) ja kuld Oliver Horntvedt.Foto: Erakogu

Olgugi et esimeses sõidus läbis finiši esimesena konkurent Hendrik Arula, kuulus sõiduvõit Laurile. «Arula oli finišis esimene, aga et ta esimeses pois tegi vale pöörde, pandi talle ring otsa.» Saadud karistus kukutas ta 15. kohale ning esikohapunktid tulid viljandlasele.

Teises sõidus jäi Laur stardis alla hilisemale võitjale Oliver Horntvedtile, kes juhtis kogu sõitu alates stardipöördest lõpuni. Teise ja kolmanda koha eest sõitsid võidu Laur ja Martin, kuid Lauril õnnestus sellest sõidust noppida väärtuslikud teise koha punktid

Kolmandas sõidus oli Paul Richard Laur kolmas. «Ta oli küll teine, aga viimasel ringil pärast poid kantis ära ja soomlane sõitis temast mööda,» rääkis isa. Kolmanda sõidu esikolmiku lõppjärjestus oli Horntvedt, Martin ja Laur.

Neljandas sõidus jagus pinget ja põnevust, sest see otsustas maailmameistrivõistluste tiitli Horntvedti, Lauri ja Martini vahel. Parima stardi sai Norra sõitja, Martin kannul, ent sõiduvea tõttu langes viimati mainitu võistlejate rivi lõppu. Laur võttis neljandast sõidust kolmanda koha, mis andis talle kokkuvõttes maailmameistrivõistluste hõbeda. Võiduga tagas Oliver ­Horntvedt endale maksimumpunktidega maailmameistri tiitli ja kolmas oli Oliver Martin.

Ringrajapaatide hooaeg on täies hoos. Augustis ootavad Ungaris ees Euroopa meistrivõistlused, kus lähevad võistlustulle ka Nord Racing Clubi sõitjad: GT-15 klassis Paul Richard Laur ja GT-30 klassis Sten Ivanov.

Tõnis Laur rääkis, et nüüd seatakse vormi Euroopa meistrivõistlusteks. «Stardikiirendusega peame vaeva nägema, see on kõige suurem pähkel. Nägemus on olemas, mida tuleb teha, ja nüüd tuleb vaeva näha.»

Nagu isa rääkis, siis hooaeg tiitlivõistlustega ei piirdu. «Peale Ungarit proovime ka lähiümbruses võistlustel käia.»

Peagi terendab kooliaeg, aga see veemotosportlaste võistlushooaega eriti ei mõjuta. Paul Richard Laur õpib Jakobsoni koolis ja enamik võistlushooajast jääb vaheaja sisse. «Õnneks see spordiala segab õppimist minimaalselt. Talvel teeme üldfüüsilist.»

Küsimusele, mismoodi noorsportlane oma alani jõudis, vastas isa: «Pauli vanaisa, minu isa, sõitis nõukaajal rahvapaate – seda sõideti veemoto kõrval. Toona oli klubi Nord, kus minu isa ja onu tegutsesid. Paul on jõudnud selle alani pereliini pidi.»

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-image: url(https://nordracing.ee/uus/wp-content/uploads/2019/04/header1.png);background-size: cover;background-position: center center;background-attachment: scroll;background-repeat: no-repeat;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 360px;}